Skip to main content

Tutorial - prosta okładka na zeszyt

Tutorial powstał przy okazji grudniowej imprezy urodzinowej mojej Córki, na której ozdabiałam wraz z 9-cio latkami okładki na notesy. Impreza wyszła mi trochę przez przypadek. Gdy się zabrałam za planowanie nigdzie już nie było wolnych terminów na kreatywną zabawę i stwierdziłam, że takie zabawy to sama umiem zorganizować. Teraz mogę napisać, że to były udane 2 godziny! Mam nadzieję, że oprócz fajnej zabawy dziewczyny łyknęły trochę szycia, bo guziki przeszywały pierwszy raz więc to było niezłe wyzwanie! Niestety zapomniałam zrobić zdjęcia wszystkim gotowym okładkom i mogę pokazać tylko jedną z nich, mojej Córci. Niestety brokat trochę się starł po tygodniu.


Wykonanie okładki jest banalnie proste i wymaga tylko chwili czasu.
Potrzebujemy materiał, najlepiej jakiś grubszy niż tradycyjna bawełna. Ja wykorzystałam materiał obiciowy kanap z IKEI. Kilka dobre kilogramów tego materiału dostarczył mi mąż kilka tygodni temu, zadowolony wracając z IKEI z obwieszczeniem: kupiłem Ci materiał! Na początku byłam przerażona ilością, ale teraz mogę chwalić jego zmysł poszukiwacza :) Materiał to cały pokrowiec i poszewki na poduszki na wielką kanapę, materiał jest super, każdy element (było ich chyba 9) kosztował na wyprzedaży 10 pensów więc interes jest genialny!

Tutorial okładki na zeszyt A5:
1) potrzebujemy prostokąt o wymiarze 49x25 cm
2) obszywamy go ściegiem overlokowym dobraną kolorystycznie nicią

 
3) podszywamy krótsze boki na szerokość 1,5 cm pojedynczym podwinięciem


4) zakładamy bok na 6,5 cm, przeszywamy 1,5 cm od brzegu górnego i dolnego


powtarzamy tę czynność z obu stron na dole i na górze


wywijamy "zakładki" na prawą stronę


5) przeszywamy dolną i górną krawędź okładki, ale tylko pomiędzy zakładami bocznymi, ok 1 cm od brzegu tak żeby "złapać" obszyty materiał na lewej stronie


 Okładka jest gotowa!



Teraz potrzebne już tylko ozdoby według uznania. U nas były to litery imienia i serce naprasowywane fizeliną dwustronnie klejącą, drewniane guziki serca, brokat do tkanin i pisaki do tkanin.

Mam nadzieję, że tutorial komuś się przyda a tekst jest jasny i zdjęcia pomogą gdyby coś było zbyt zawiłe.

Tym tutorialem dotarłam prawie do Bożego Narodzenia więc życzę Wam radosnych Świąt w rodzinnym gronie!
Ula

Comments

  1. Interesting tutorial.
    Happy Christmas!
    Kiss

    ReplyDelete
  2. Fajną zabawę wymyśliłaś dla dziewczynek.

    ReplyDelete
  3. I jak zwykle życie samo podsyłam nam najlepsze rozwiązania - super zabawa i edukacyjna - Pozdrowienia z ZG i Wesołych Świąt

    ReplyDelete

Post a Comment

Dobre słowo motywuje :)

Popular posts from this blog

Patchworkowa Piłka (2) - Tutorial / Patchwork Ball - Tutorial

Christmas Caroling RAL 2017 Live!/ Świąteczne Kolędowanie RAL 2017 - Już jest!

Jak uszyć węża - tutorial